Annonce

Nu er den kolde vinter for alvor startet og det betyder også en masse regn, sne og slud. De fleste af os kan have sværere ved at holde kroppen i gang i disse kolde vintermåneder. Det er langt mere indbydende at pakke sig ind i et dejligt tæppe, men en kop varm te eller kakao, og løbeturen lokker pludselig ikke så meget mere. Heldigvis er det ikke umuligt at holde kroppen i gang, uden at skulle ud i det kolde vintervejr. Med denne artikel får du tre gode råd til, hvordan du kan holde kroppen i gang i de kolde vintermåneder.

Flyt træningen inden for

En af de største udfordringer ved motion i vintermånederne, er det kolde og våde vejr. Du kan derfor med fordel rykke træningen inden for. Dette kan gøres ved at flytte træningen ind i et fitnesscenter, eller du kan få træningsudstyret hjem til dig selv. Der findes en masse forskellige maskiner, som du nemt og hurtigt kan sætte op, og som ikke fylder det store i hjemmet. Dette kan være en motionscykel, er løbebånd, en romaskine eller en crosstrainer. Når du har fundet den maskine der passer dig bedst, kan du nemt finde frem til det rigtige produkt. Du kan for eksempel hurtigt og simpelt tjekke en crosstrainer test og få fingrene i den crosstrainer, der matcher dine behov bedst.

Sæt mål

Når træningen er flyttet indendørs, er det vigtigt at holde motivationen i gang. Dette kan du gøre ved at sætte dig selv nogle små mål og delmål. Lav en plan for hvad du gerne vil opnå med din træning på en uge, og hvor ofte og hvor længe du forventer at træne. Gør det samme for en måned også. På denne måde bruger du ugen som dine delmål, og når måneden er slut, har du ved hjælp af dine delmål, opnået dit endelige mål. Disse små succeser og sejre er med til at holde motivationen oppe, og træningen bliver en sjovere og mere naturlig del af din hverdag.

Træn med en makker

Som en sidste ting kan det være en god ide at træne med en makker. Dette kan både gøre træningen mere forpligtende, samtidig med at det bliver sjovere og hyggeligere at træne. Når du træner med en makker, kan I motivere hinanden på de svære dage, og nyde at dele jeres succeser. I behøver ikke have samme mål og delmål, for at kunne træne sammen. I behøver heller ikke være i samme lokale. Et simpelt opkald på Skype, Facetime eller Teams kan gøre det muligt at træne hver for sig, men stadig sammen og med mulighed for både samtale og hygge.